Den 26 maj så visades finalen i Corporate League på Twitch. Kappa Bar visade att de visste hur man spelar i mappen Mirage. Det blev ändå ett väldigt jämnt spel på Mirage och första halvlek slutade med 9 till Kappa Bar och 6 till Monster Energy. Snajb leder Kappa Bar till deras första halvleksvinst i finalen med 22 kills, och tornar sig över Monster Energy som självaste HeatoN. Men Monster Energy tog ändå några viktiga rundor där GUSTAFO med sina 18 kills briljerade.

Kappa Bar vinner med 16-14 på Mirage och går sedan över till nästa mapp Inferno.

På Inferno så tappar Kappa Bar lite och låter Monster Energy ta över första halvan av Inferno men sedan tar Kappa Bar igen och tar sista rundan och det slutar med 8-7 till Kappa Bar under första halvlek.

De ligger otroligt lika under hela andra halvlek men Kappa Bar tar sitt förnuft till fånga och tar Inferno med 19-16 till Kappa Bar.

Kappa Bar visade Monster Energy deras rätta anda i CLGO 1
Foto: Ibrahim Marong

Kappa Bar tar första serien av CLGO. Det kommer att komma serie nr 2 av CLGO som kommer att vara inom Europa, så bara inte Sverige nästa gång. De kommer att lägga upp info om detta på Challengermodes hemsida.

Corporate League är en liga för olika företag som vill få en bättre laganda genom att spela datorspel tillsammans.

Daniel Mchugh var kommentator och gjorde ett bra jobb av att kommentera alla händelserna i spelet och sa i en intervju att han från början trodde att Monster Energy skulle vinna. Han blev såklart glatt överraskad när Kappa Bar tog hem pokalen och såg hur glada de blev av vinsten. Han berättar även att de nyligen fått in en stor sponsor som alla förmodligen känner igen, Zlatan Ibrahimovic som donerade 5 miljoner kronor till Challengermode.

Kappa Bar visade Monster Energy deras rätta anda i CLGO 2
Edward Baily från HyperX. Foto: Melika Zakariae

Vi hade en intervju med Edward Baily från HyperX som är Business Development Manager för norra Europa som var Challengermodes största sponsor för eventet.

Han berättar att de vill att alla oavsett ålder skall kunna spela spel genom att ha detta eventet. Han vill förmedla att lagandan är väldigt viktig för företag såsom Kappa Bar och Monster Energy.

En fråga som ställdes var hur han ser tjejer och ickebinära spela, varpå han svarader att han vet att det inte är så stort för tjejer/ickebinära att spela än, i alla fall inte i topplagen så som NiP eller Fnatic men att han gärna ser att de kommer att komma in i de yttre topplagen snart.

De har runt 300 ambassadörer i världen men en av deras ambassadörer i Norden är tex, Emilia Hult som är en stor svensk streamer. Hon har tusentals följare på Twitch.

Edward berättar även att de nyss har kommit in i konsolmarknaden och försöker börja fokusera på det med. De har precis lanserat sitt nya headset som man kan använda till konsoler som finns på tex, Mediamarkt, Elgiganten etc.

 

Kappa Bar visade Monster Energy deras rätta anda i CLGO 3
Edward Baily och Lidia Perpina från HyperXFoto: Melika Zakariae

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here