Releasedatum för Bethesdas kommande powerhouse-spel, Starfield och The Elder Scrolls VI, är fortfarande långt borta men snacket och hypen går på högvarv desto mer.
Den senaste snackisen är dock lite av en besvikelse för många. Ryktet som gick från början var att Bethesda skulle skapa en ny grafikmotor för Starfield och The Elder Scrolls VI, men nu har Bethesda bestämt sig för att fortsätta med sin gamla grafikmotor, Creation Engine. Denna motor har används sedan The Elder Scrolls V: Skyrim, och dess olika versioner, plus Fallout 4 och nya Fallout 76, vilket är lite oroande för vissa sedan betan för Fallout 76 ägde rum. Spelare rapporterade en hel del problem under betan, bland annat att Creation Engine har stora problem att kunna köras på över 60 FPS och att den i princip knappt kan hålla samma takt som alla andra moderna grafikmotorer där ute.
Bethesda tweetade för några veckor sen ett brev med titeln A Note to Our Fans, där de bland annat pratar om att på grund av spelets storlek så behöver de hjälp från spelarna att hitta alla buggar och problem i spelet för att kunna åtgärda det.
Kommer denna möda vara värt det i slutändan? Det återstår att se.